Afspraak is afspraak!

Fashion at Sea houdt zich graag aan de gemaakte afspraken. Bij bestellen en betalen gelden nu eenmaal regels en afspraken. Heldere en duidelijke afspraken, zoals neergelegd in deze algemene leverings- en betalingsvoorwaarden. 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die u met Fashion at Sea afsluit, of het nu om leveringen van artikelen gaat of om de levering van diensten. Door te bestellen via onze website, telefonisch of per mail geeft u aan met de algemene leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord te gaan. 

Bestelling en totstandkoming overeenkomst

U kunt bestellen op de manieren als beschreven onder de kop informatie van de website. Een bestelling is niet geldig indien Fashion at Sea uw vaste woon- of verblijfplaats niet eenduidig kan vaststellen. Door te bestellen komt een koop op proef tot stand zoals bedoeld in art. 7:45 van het Burgerlijk Wetboek. U heeft 10 werkdagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om te beoordelen of de bestelde artikelen voldoen en Fashion at Sea hiervan in kennis te stellen, dan wel uw bestelling te retourneren. Na afloop van deze termijn komt de koop definitief tot stand en wordt u eigenaar.

Betaling

Betalingen dienen altijd voor aflevering te geschieden. U kunt bij Fashion at Sea betalen via IDeal of bankoverschrijving. Bij betaling graag het bestelnummer vermelden.

Verzendkosten

Alle vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen € 3,95 voor brievenbuspakketten en € 6,95 voor grote pakketten.

Levertijd

Jouw bestelling wordt bezorgd door PostNL. Je kunt bij PostNL zelf kiezen op welke dag jij het pakket wilt ontvangen, je kunt hierbij zelfs kiezen voor avondbezorging. De levertermijn is één a twee werkdagen.

Garantie

Het kan voorkomen dat een kledingstuk/accessoire bij bijvoorbeeld het dragen een gebrek vertoont, neem hierover s.v.p. zo spoedig mogelijk contact met ons op.

Garantie maximaal 4 weken na ontvangst! Wij bieden geen garantie op oneigenlijk gebruik van kleding en accessoires, waardoor het product kapot is gegaan. De garantiebepalingen zijn gebaseerd op normaal gebruik. Gebruik je een product niet op de normale manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heb je geen recht op garantie.

Je hebt wettelijk recht op een deugdelijk (goed) product. Dat betekent dat het product moet voldoen aan de verwachting die je ervan mag hebben. Gaat het product in die periode stuk, dan heb je recht op gratis reparatie. Je moet het product wel normaal gebruikt hebben.

Uitzonderingen:

  • Wij bieden geen garantie op productapplicaties zoals pailletten, studs en steentjes
  • Wij bieden geen garantie op het verkeerd wassen of drogen van kleding
  • Wij bieden geen garantie op vlekken door parfum of deodorant
  • Er zit geen garantie op afgeprijsde artikelen.

Zichttermijn/retourneren 

U mag een afgeleverd artikel keuren en/of passen. U mag een afgeleverd artikel binnen tien (10) werkdagen na ontvangst aan Fashion at Sea terugzenden. Daarmee ontbindt u de aankoop van dat artikel: u heeft recht op teruggave door Fashion at Sea van het bedrag dat u reeds aan Fashion at Sea heeft betaald met betrekking tot het teruggestuurde artikel. Wanneer u geleverde artikelen na afloop van de zichttermijn niet aan Fashion at Sea heeft teruggezonden is de koopovereenkomst definitief.

Indien u slechts enkele artikelen uit een bestelling terugstuurt binnen de zichttermijn en hier niet voor hetzelfde aankoopbedrag artikelen voor bestelt, heeft u geen recht op (gedeeltelijke) teruggave van de retourkosten. Na de periode van tien (10) werkdagen kunt u uw aankoop niet meer retourneren. Het is aan u om aan te tonen dat u tijdig van uw recht tot retourneren gebruik heeft gemaakt. Daarom raden wij u aan ervoor te zorgen dat u in het bezit bent van een afgiftebewijs of een vergelijkbaar document.

U kunt een artikel in geen geval terugsturen wanneer sprake is van een of meer van de volgende situaties:

  • Het artikel is gedurende de periode dat u het op zicht had gebruikt (het passen van kleding wordt door Lederonline niet als gebruik gezien; het dragen ervan wel) of beschadigd geraakt
  • Het artikel is niet meer compleet
  • Het artikel bevat niet alle door de fabrikant bij levering bijgesloten zaken.
  • Het artikel bevindt zich niet in de originele, onbeschadigde fabrieksverpakking (een met zorg opengemaakte verpakking wordt door Fashion at Sea niet als een beschadigde verpakking beschouwd)
  • Het artikel was afgeprijsd.

Hoe te retourneren 

Stuur een e-mail naar fashionatsea@gmail.com waarin u aangeeft welke items u retour stuurt en de reden van retournering.

Verpak de te retourneren artikelen, inclusief de pakbon, in de originele verzenddoos of een andere stevige verpakking. Lever het retourpakket in bij het postkantoor en vergeet niet een afgiftebewijs te vragen en deze goed te bewaren. Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd. Bij een retourzending via de post storten wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld terug. Retourkosten zijn voor eigen rekening. Wanneer het retourpakket in een envelop of platte verpakking past, dan kun je dit met briefpost versturen.

Alles op een rijtje:

  • Niet goed? Geld terug.
  • De dag na bezorging van de bestelling begint de zichttermijn van 10 werkdagen.

Akties, kortingen, aanbiedingen, saleperiodes 

Voor een bestelling geldt altijd de prijs die op het moment van bestelling werd vermeld. Je hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, welke wellicht nu niet meer beschikbaar zijn op onze website. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten verkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben, ook een kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste plaats zijn. Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Je bepaalt als consument zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

Aansprakelijkheid 

Fashion at Sea is niet aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste of onvolledige informatie op de Website.

Fashion at Sea is niet aansprakelijk voor schade, die het gevolg is van het gebruik door u van enig door Fashion at Sea geleverd artikel. U vrijwaart Fashion at Sea tegen vorderingen uit welken hoofde ook jegens Fashion at Sea van een derde, die stelt schade te hebben geleden door een artikel dat u bij Fashion at Sea heeft besteld.

Privacy 

Uw privacy is gewaarborgd. Uw persoonsgegevens zijn opgenomen in het klantenbestand van Fashion at Sea, zodat wij u kunnen informeren over interessante aanbiedingen. Wanneer u niet verder op de hoogte wilt worden gehouden, kunt u ons dit via e-mail laten weten: klantenservice@fashionatsea.nl Wij geven u de garantie geen persoonsinformatie aan derden te verstrekken.

Zierikzee, 28 september 2021

 

Wij gebruiken cookies om onze website en service te optimaliseren.
You have successfully subscribed!
This email has been registered